יום שבת, 15 בינואר 2011

מקורות. תסריטאי מרכז המבקרים

אי שם בבקעת נטופה, ליד צומת המוביל, נמצא מתקן הסינון המרכזי של מי הכנרת. זה שאחראי לכך שאנחנו שותים מים נקיים מאוד. לידו, משקיף עליו, תמצאו את אחד ממרכזי המבקרים הכי יפים וחדשניים בארץ. איך אני יודע? כי כתבתי אותו, כמובן, מטעם קומפיוגרפיק.

העבודה על מרכז המבקרים הייצוגי של מקורות עירבה למידת טונות של מידע, אינספור נסיעות לצפון, ראיונות עם הרבה מאוד מומחים - והזיקוק שלהם לכדי חוויות ייחודיות. כאלה שגם ירתקו את המבקר, גם ידהימו אותו, וגם ישאירו קצת מידע במוחו.

ומה במרכז?

מייד בכניסה, מיצג שאין כמותו בישראל. מופע מהפנט שמורכב אך ורק ממים, אור וקול, ומספר את סיפור המים של ארץ ישראל. באמת יפה, עם מוזיקה מדהימה ואפקטים אוחחחח של אור, סטרובים לגבות.

משם יוצאים לחלל העמקה גדול, ובו מומחשת פעילות מקורות בכל רחבי הארץ. באורח פלא עשינו את זה לא משעמם. ואפילו מעניין.

התחנה הבאה: יאללה בלגאן. על מפת ישראל בגודל 80 מ"ר מתנהל משחק מרובה משתתפים, מולטימדיה מונחית RFID, ובו תיכנסו לנעלי עובדי מקורות לאורך ההיסטוריה. תובילו מים לירושלים הנצורה, תתפילו באילת, תבנו את המוביל הארצי ותלכדו מי שטפונות. כמה רעש יש שם! ומזל שיש שם.

כי התחנה האחרונה, הסופית, היא מנוחה באודיטוריום. חוויה עם לא מעט דקות אנימציה חייכנית להפליא, שמשתלבת עם צילומי אמת ליצירת סרט הרפתקאות מקסים על שלוש טיפות סוררות שהגיעו לישראל, ונכנסו לנתיב המים הארצי.

היה כיף ליצור, יהיה לכם כיף לבקר שם.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש תגובות?